Ina adalah laman backup.
Sila ke Laman utama di

http://paspb2.blogspot.com

Wednesday, March 24, 2010

Guan Eng di Terengganu

http://www.buletinonline.net/images/stories/berita23/IMG_0304.JPG











KUALA TERENGGANU, 24 Mac : Ketua Menteri Pulau Pinang, YAB Tuan Lim Guan Eng berkata, rakyat negeri Terengganu kena berterima kasih kepada kerajaan PAS yang memerintah negeri Terengganu pada tahun 1999.

Beliau berkata demikian kerana menurutnya, sebelum daripada PAS memerintah, kerajaan Umno dan Barisan Nasional (BN) tidak memberikan wang Ehsan sebnyak RM300 kepada
rakyat negeri Terengganu walaupun mula menerima royalti Petroleum sejak tahun 1978.

(Gambar - Ketua Lajnah Perpaduan Nasional PAS Terengganu menyambut ketibaan YAB Tian Lim Guan Eng di Kag Tiong semalam)

“Kita bukan berterima kasih kepada Barisan Nasional, kita patut ucapkan terima kasih kepada PAS, kerana bila PAS jadi kerajaan (pada 1999) baru boleh dapat RM300,

“sebelum PAS perintah ada RM300 tak…….? Tak ada…..,”katanya ketika berucap dalam Majlis Minum Petang anjuran Badan Perhubungan PAS di Kampung Tiong disini semalam.

Menurutnya, kerajaan Umno/ BN Terengganu bukanlah kerajaan yang baik kerana katanya kerajaan yang baik itu mesti mendengar suara rakyat.

Selain itu, katanya, kerajaan baik itu mesti bekerja untuk rakyat dan memberikan harapan kepada rakyat.

Namun, kerajaan Umno/BN Terengganu gagal kerana tidak menggunakan hasil minyak yang banyak untuk menghapuskan golongan miskin tegar dikalangan rakyat negeri Terengganu.

“Adakah mereka mendengar suara rakyat? Rakyat minta gunakan royalty untuk hapuskan miskin tegar di Terengganu! Adakah kerajaan Tetrengganu laksanakan…… mana ada!,”tegasnya.

Katanya, dengan adanya begitu banyak hasil royalti minyak, kerajaan Terengganu sepatutnya sudah lama dapat menghapuskan golongan miskin tegar.


Oleh itu katanya, rakyat mesti berani membuat perubahan untuk kehidupan masa depan yang lebih baik.

Beliau yang juga Setiausaha Agung DAP berkata, walaupun pengaruh DAP di negeri Terengganu tidak kuat, tapi hubungan erat dikalangan parti-parti Pakatan Rakyat adalah sangat penting.

Dengan mengekalkan hubungan itu, katanya, Pakatan Rakyat akan dapat meneruskan cita-cita untuk menang dalam pilihanraya umum yang akan datang, samada di negeri Terengganu mahu pun di di peringkat kerajaan Pusat.
Buletin Online

No comments:

testing

tajuk


testing123