Ina adalah laman backup.
Sila ke Laman utama di

http://paspb2.blogspot.com

Monday, March 22, 2010

Bergerak bukan hanya semasa pilihanraya

Image006-4.jpg picture by paspb


PARIT BUNTAR, 22 Mac ; PAS bukan sebuah parti yang bergerak hanya semasa pilihanraya, sebaliknya PAS melaksanakan aktiviti dakwah, kebajikan dan kemasyarakatan sepanjang masa.


Ketua Pemuda PAS Parit Buntar Khairulzami Muhammad berkata Jawatankuasa PAS di cawangan perlu turut sama mengerakkan jentera PAS di cawangan dengan aktiviti yang bermanfaat kepada ahli dan masyarakat setempat.


“ Jangan tunggu semasa pilihanraya baru nak bergerak kerana perjuangan Islam tidak berlaku hanya sewaktu pilihanraya “ katanya semasa merasmikan Mesyuarat Agung PAS Cawangan Parit Haji Wahab Darat.

Menurut Khairulzami, PAS bukannya sebuah parti politik semata-mata, tetapi adalah satu wadah dakwah dan tarbiyah. Perjuangan PAS adalah bersifat universal, untuk seluruh umat manusia, membawa keadilan sejagat

“PAS adalah parti yang tidak diasaskan kepada prinsip perkauman atau asas perjuangan yang sempit, tetapi dibina di atas dasar memperjuangkan Islam dan keadilan yang lebih universal sifatnya” katanya

Khairulzami berkata PAS Cawangan perlu terus berusaha menarik ahli-ahli Umno menyertai PAS kerana Umno sudah tidak boleh diharap untuk menyelamatkan umat Melayu dan Islam.

“PAS percaya bahawa orang-orang Islam di Malaysia secara umumnya dan ahli-ahli Umno secara khusus memerlukan satu wadah baru yang lebih konsisten dan mampu menjadi penyelamat yang akan memartabatkan maruah ummah” katanya

Mesyuarat Agung PAS Cawangan Parit Haji Wahab Darat telah diadakan di rumah Ketua PAS Cawangan Abd Wahab Haji Kadri dan dihadiri oleh 54 orang ahli PAS Cawangan berkenaan.

Image008-4.jpg picture by paspb

Image000.jpg picture by paspb

Image012-3.jpg picture by paspb

No comments:

testing

tajuk


testing123